Underbara sommar

Igår var en av de bästa dagarna på länge, bortsett från vår semester då. I förrgår la jag ut en fråga på Facebook om någon hade lust att åka till stranden med oss. Två av mina träningskompisar svarade att de skulle till Kvickbadet i Höganäs och de föreslog att vi skulle komma ut till dem.

Så vi packade kylväskan och körde dit. Kvickbadet, bryggan då, är ju perfekt eftersom man slipper all sand. En stor fin brygga lär det finns gitt om platser att ligga på. Vi kom väl dit vid 10:30 och då var där rätt gitt om platser både på parkeringen och på bryggan.

Marie har en dotter som är lika gammal som Hannah och en sak som var rätt lustig var att Alice också vill åka på språkresa till Australien precis som Hannah. Cecilia har också hon en fjortonåring: Anton. Hannah som är en riktig badkruka, som sin mor, hängde med Alice och Anton ut på bryggan men badade inte. Det var inte så att de snackade ihjäl varandra men som tonåring är det väl inte alltid så enkelt att bjuda till. De får kanske träffas fler gånger så kanske någon av dem kan " bryta isen".

Hannah följde iallafall med och kastade boll i havet. Alltid nåt👍🏼😃

Det var tätt skönt att sitta och snacka i det perfekta vädret.

26 grader varmt och dryga 20 i vattnet. Kan ni tänka er att både jag och Hannah doppade oss. När jag, Hannah, Cecilia, Marie och Alice kom ut i vattnet sa cecilia: den som inte doppar sig får bjuda på glass😜. Det avgjorde att Hannah doppade sig - Fantastiskt !!

Efter ett tag tog Marie fram Yatzy och Alice, Linnea, Marie och jag/Hannah spelade Och jag och Hannah vann minsann, det var skoj.

Jag känner sån tacksamhet över fina vänner och över saker vi gör. Life is good 💛

Vi är kvar till 14:30 ca innan vi åker hem mot Helsingborg igen. Vi kör en liten avstickare till COOP och Systembolaget innan vi kör hemåt.

Väl hemma känner jag att det finns tid för en liten paus innan det är dags att ta tag i middagsbestyren. Så jag avnjuter (😜) ett halvt glas rosé och lite chips till det på baksidan. Så galet skönt, inte för varmt och inte för kallt. Perfekt helt enkelt!

Till middag gör jag en bulgursallad med tomat, gurka, salladslök, babyspenat, basilika, morot och nektarin. Grovhackade hasselnötter som man själv kan välja om man vill ha på salladen. Till det för vi grillspett med kyckling, paprika och lök.

Hittade en ny marinad på MAXI som heter Hot Habanero som jag marinerar kyckling i under ca tre timmar. Riktigt god och lite spicy var den.

Detta vackra fat köpte jag i Limone Sul Garda förra sommaren.

Fredrik,Kajs,Ebba ich Hugo kommer vid sextiden och vi sitter och snackar på baksidan en bra stund innan det är dags att äta. Jösses vad jag saknat detta, det är ju detta som ger mig energi. Att umgås en hel dag med så fantastisk vänner, först på Kvickbadet och sedan hemma här på kvällen. Så glad över denna fantastiska sommarhelg. Fördrinken ikväll bestod av iskall Limoncello och Prosecco. Uppfriskande 🍋🍋🍋. Vi sitter ute till klockan passerat både 22 och 23. Utan att ens behöva sätta på sig en kofta Underbart!!

Jag förstår inte att bilderna blev så himla suddiga. Ni får stå ut med dem 😜

Tiden gick, som alltid när man har trevligt, alldeles för fort. Vi har inte träffats på över 6 månader så vi hade lite att ta igen. Nu hoppas jag att det inte behöver ta ett halvår innan vu ses igen 💛

Jag bestämmer mig för en grej som vi ska göra i september. Jag berättar mer om det en annan gång.

Idag söndag tillbringade vi några timmar på stranden på Råå. Helen, en annan fin träningskompis ansluter till oss. Och efter en stund kommer Susanne Erlandsson och cyklar förbi. Vi har turen att även få umgås med henne några timmar. Susanne & Helen får med mig ut i havet för ett dopp. Det var faktiskt riktigt härligt om man bortser från alla alger som vuxit till sig i sundet.

Så glad och oerhört tacksam över denna helg. Jag hade först tänkt att vi skulle åka ut till Kullaberg men när man har möjlighet att umgås med fina vänner så går det före. Kullaberg kommer ju att ligga kvar ett tag till. Tack alla fina vänner för art ni förgyllde min helg 💛💛💛

Kramkram