Pokémon Go

Igår var jag ledig och jag ville verkligen göra något med Hannah men varken hon eller jag hade nåt vi verkligen ville göra. Det skulle ju bli fint väder så vi tog bilen och körde ut mot Jonstorp ich Arild.

Från att ha tillbringat semestern i fyra stora städer med mycket folk, trafik och massor av roliga saker så ländes det skönt att komma ut på den skånska landsbygden.

Denna grönska och dessa vidsträckta åkrar med betande kor och hästar gav mig ett sånt lugn och jag kände sån tacksamhet. Detta är sån kontrast mot Las Vegas och NYC men jag älskar verkligen båda. Jag är glad att jag har möjligheten att få båda. Jag vill stanna och fota överallt och bara höra tystnaden. Så fantastiskt! Vi bor verkligen i ett land med oerhört vackert landskap.

Vi svänger av mit Arild och möts av detta pittoreska lilla samhälle med korsvirkes hus med blomstrande Stockrosor utanför. Här finns även större villor i olika färger. Här är så vackert, det lilla och det enkla.

Jag är så glad att Hannah ville följa med på denna lilla utflykt och att även hon uppskattar den på hennes sätt. Doften (!) av tång är det det som får henne att vilja lämna denna idyll inte långt från Helsingborg. Här finns ett litet fik där man kan köpa sig en god fika bestående av kaffe & kanelbulle eller kanske en sillsmörgås.

Vi fortsätter vår lilla bilresa till Mölle och Mölle Krukmakeri. Här hat jag innan köpt jättefina te och kaffemuggar och jag tänker att de kanske har nåt ny fint jag bara måste ha. Men tyvärr görs här inga fynd och vi hittar inget på menyn som faller oss i smaken idag. Lite svårt är det med fika till Hannah som är strikt vegan. Men här har vi också en idyllisk miljö med lite hamn och många möjligheter till fika och mat. Ett självklart utflyktsmål om man besöker Helsingborstrakten.

Vi bestämmer oss för att handla på vägen hem och göra mat hemma. Hannah fixar pasta med en röra av Avocado, vitlök och basilika ich denna god rätt toppas med pinjenötter.

Vad tycker ni om Pokemon fenomenet ? I början tyckte jag att det kändes lite tramsigt men jag kände ändå att jag ville ladda ner det och se vad det egentligen är. Sagt och gjort så gjorde jag det i förrgår och efter att vi ätit så tog jag med Hannah ut på en promenad för att leta Pokémon. Jag måste säga att det var ganska roligt och jag har full förståelse över alla som är ute och letar. På våran lilla runda i parken ser vi rätt många med sina mobiler i högsta hugg. Det positiva med detta är ju verkligen att man kommer ut det här spelet funkar inte om man bara sitter hemma i soffan.

Tyvärr hittade vi inte så under vår promenad så vi åkte ut en sväng till Råå när Jonas kommit hem. Det blev till att njuta av den härliga sommarkvällen längs havet. Det blev glass, färska bär och nötter men även promenad tillsammans. En så underbar dag☀️☀️☀️. Pokemonletandet kommer med all sannorlighet att fortsätta.

Idag jobbar jag kväll och slutar inte förrän 20 och med detta vädret blir det nog en lugn kväll.

Önskar er all en fantastisk sommardag☀️💛

Kram